Неділя, 17.11.2019, 12:40
Вітаю Вас, Гість

ДИТЯЧА РЕСПУБЛІКА

В таврійському краю, де на схилах Каховського водосховища своєю величчю і благородністю здіймається до неба славнозвісний замок Попова, розкинулась мальовнича «дитяча республіка». Це Василівська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат. Своїм корінням цей заклад торкається 1952 року, в той час, коли в старовинному замку відкрився дитячий будинок для дітей, які потребували турботи, тепла і ласки. А вже з 1959 року почала повноцінно функціонувати середня школа-інтернат, а в 1965 за рішенням обласного відділу народної освіти на її базі відкрили таку ж допоміжну школу.

Неабиякою енергетикою наділена ця місцевість. Будівлі потопають в зелені пишних садів, струнких берізок, вишуканих горобин та кущів запашних троянд.

     

Одним з найважливіших завдань роботи школи – є виховання здорової дитини, шляхом комплексного використання всіх засобів фізичного розвитку та оздоровлення дитячого організму. З цією метою на території закладу побудовано спортивний комплекс, який об лаштований сучасним реабілітаційним обладнанням. Тут зручно розташувалось спортивне містечко, до якого входить спортивний лабіринт, волейбольний і баскетбольний майданчики, сучасне поле з міні-футболу, ігрові майданчики.

     

Є гімнастичний, тренажерний зали, кабінет ЛФК, забезпечений масажером для лікування сколіозу та порушень опорно-рухової системи; сухий душ, аромолампа, куточок відпочинку для зняття нервової напруги і регулювання сну дитини із збудженою нервовою системою. Практикуються дні здоров’я, спортивні ігри та змагання, походи до заповідника Лиса Гора.

     

     

Тут живуть і навчаються 155 дітей віком від 7 до 17 років, з них 13 дітей-сиріт. Проживають діти в затишному спальному корпусі, де умови проживання наближені до домашніх - маленькі кімнатки на 6-8 дітей. Змістовному дозвіллю вихованців сприяють ігрові куточки для малечі, телевізори, кімната відпочинку, що забезпечена сучасним музичним обладнанням, відеотехнікою, різноманітним ігровим приладдям.

     

     

Харчоблок та їдальня в школі-інтернаті – одні з найкращих в області, укомплектовані сучасним обладнанням. Годують дітей висококалорійною їжею, чотири рази на день, протягом навчального року вихованці отримують свіжі фрукти, овочі, соки.

Комфортними є і умови навчання. В навчальному корпусі є два комп’ютерні класи, де діти мають змогу оволодіти сучасними комп’ютерними технологіями. В кабінеті соціально-побутового орієнтування учні навчаються пристосовуватись до побутових умов життя (готувати їжу, прати, виконувати ремонт одягу, розпоряджатися сімейним бюджетом). Враховуючи потреби повсякдення учнів з метою їх подальшого пристосування до життя, створені такі профілі трудового навчання:

-               взуттєва справа;

-               швейна справа;

-               слюсарна справа;

-               малярно-штукатурна справа;

-               столярна справа;

В навчально-виховному процесі повноцінно функціонують такі гуртки: «Господарочка», «Зелений патруль», «Технічне моделювання», «Художня самодіяльність».

Своє дозвілля вихованці школи-інтернату проводять весело, цікаво і змістовно. З 1997 року учні школи є активними учасниками фестивалю творчості «Повір у себе».

У педагогічно-реабілітаційному процесі зайнято 60 вчителів та вихователів.

Основою навчально-виховного процесу є дитина, для якої педагоги створюють умови розвитку творчого потенціалу та її індивідуальних здібностей. Ключовими напрямками роботи школи-інтернату є;

-               вивчення та втілення в роботу нових педагогічних технологій навчання та виховання;

-               формування професійно важливих якостей в учнів з особливими потребами;

-               стимулювання соціально-комунікативної активності у реабілітації розумово відсталої дитини.

Також в спеціальному загальноосвітньому інтернатному закладі для дітей із вадами розумовому розвитку діють методико-педагогічна комісія, методичні об’єднання вчителів початкових класів, вчителів гуманітарного циклу, вчителів математики та трудового навчання, вихователів.  Велику допомогу у розвитку мовлення, соціальної адаптації учнів надають логопед, психолог, лікар, соціальний педагог, які допомагають дитині з особливими потребами виправити вади мовлення та отримувати в будь-якій ситуації соціально-психологічну допомогу. Психологічною службою здійснюється діагностика, профілактика, корекція і психопросвіта, створюється реабілітаційний простір з матою підготовки учнів до самостійного життя.

Надзвичайно злагоджений, високопрофесійний педагогічний колектив дає путівочку в життя усім своїм вихованцям, а разом з цим неоціненний досвід та непідкупну любов, турботу і тепло.