09:48 Урок «Учитель добра і краси»(до 100-річчя В.О.Сухомлинського) | |
Урок «Учитель добра і краси»(до 100-річчя В.О.Сухомлинського)
Тема. Сторінками доброти. Пізнавальна конференція за творами В. О. Сухомлинського. Мета: ознайомити дітей з біографією та творчістю В. Сухомлинського; учити висловлювати свої думки за допомогою «золотих висловів» В. Сухомлинського; формувати найкращі людські риси, бажання жити серед краси і творити красу та добро, показати роль казки в житті людини; виховувати доброту, повагу до старших, любов до рідної землі. Обладнання: портрет В.Сухомлинського, переносна магнітна дошка, «золоті висловлювання» В.Сухомлинського, книжки В.О.Сухомлинського «Бути людиною», «Всі добрі люди», кошик з листочками з назвами творів,що прозвучать. (Урок проходить під небом у «зеленому класі» на шкільному подвір'ї. Час проведення – вересень). Хід уроку І. Організація класу ІІ. Повідомлення теми і мети уроку Вчитель. - Наш урок - незвичайний. Послухайте пісню у виконанні учнів і скажіть кому він присвячується. (Звучить пісня у виконанні учнів «Спасибі, вчителю») - Наш урок про нього, учителя добра і краси, і його тема: «Сторінками доброти». Сьогодні ми здійснимо мандрівку творчою спадщиною видатного письменника, педагога, В.Сухомлинського. - Хто ж він В.О.Сухомлинський? Вчитель. Мудра людина із щирим серцем, заслужений учитель України, Лауреат Державної премії ім. Т.Шевченка, дитячий письменник, гуманіст. 2 вересня 1970 року на 52-у році життя перестало битися серце В.О. Сухомлинського, до останнього подиху віддане дітям. Василь Сухомлинський похований недалеко від своєї школи. Він не покинув її навіть після смерті…
1-ий учень. Василь Сухомлинський- Для учнів – красиве знайоме ім’я. А праця його благородна Мов зіркою в небі сія.
Ті тихі розмови під кленом. Бажані походи в поля. Приємним і радісним щемом Згадає учнівська сім’я.
Казки для дітей пізнавальні Писав видатний учитель. А розповіді повчальні Творив як великий мислитель.
Він серце лишав завжди дітям, Енергію й силу – роботі. Щось тихо нашіптував вітам У казці, у мріях, в турботі.
2-ий учень. Виховував учнів в повазі, В пошані до слова Шевченка. До рідного отчого краю Й велику турботу про неньку.
Любив українську мову – Духовне багатство народу, І йшов до дітей на розмову І в яснії дні, і в негоду.
Шукав життєдайні струмочки Коханої нашої м Щоб діти пили і не знали Від рідної мови утоми.
Казки Сухомлинського – вічні, Цікаві, легкі, актуальні. Листи і поради всебічні, А постать його геніальна.
Вчитель. А якими цікавими і часто нетрадиційними були його уроки! «Школа під Голубим Небом» - це також вислів Василя Сухомлинського. Чому так? Тому що уроки часто проводили не в приміщенні школи, а у «зелених класах», просто неба, у лісі чи саду. - Творчість В. Сухомлинського сповнена любов’ю до природи, до рідного краю, до батьків. Василь Олександрович учив бачити прекрасне, захоплюватися сонцем, небом, землею, бачити казку. А якими цікавими і часто нетрадиційними були його уроки! « З малих років учись жити так, щоб тобі було добре, приємно, коли робиш добре для людей, і неприємно, коли зробив щось погане, негідне», - ці слова Василя Олександровича дуже прості й водночас дуже справедливі. Так само прості й зрозумілі його оповідання та казки. «Казка – це, образно кажучи, свіжий вітер, що роздмухує свіжий вогник дитячої думки й мови», - писав Василь Сухомлинський. Сухомлинський не тільки розкрив високу мудрість казки, а й показав, що казка – це друг і вчитель дітвори. Вона допомагає їм пізнати навколишній світ, робить їх добрішими.
Вчитель. - Починаймо мандрівку сторінками творчості В.Сухомлинського! (Підготовлені до виразного читання учні читають оповідання та казки В.Сухомлинського з його книжок «Бути людиною», «Всі добрі люди» : «Бо я людина» «Образливе слово» «Сива волосинка» «Соловей і Жук» «Пелюстка і Квітка» « Хризантема і Цибулина» «Важко бути людиною» «Соромно перед соловейком» «Камінь»
Бесіда за прослуханими творами. Вчитель. - Я вважаю, що ви виростите добрими і чуйними, а не такими, як хлопчик із казки В.Сухомлинського «Камінь».
Учениця Опустіла навколо земля Вже не чути пісні солов’я І засохла над криницею вербиця Джерельце в криниці перестало битись І вона тепер вже без води Хто ж такої наробив біди? Вчитель - До чого закликає казка? (Казка закликає любити природу, не завдавати їй шкоди.) Вчитель - Ось і закінчується наша невеличка мандрівка сторінками творчості В. Сухомлинського. - Хоч ці казки і твори маленькі, але в них багато повчального: мудрості, добра, чуйності, справедливості, високих почуттів, любові до рідної природи. Підсумок - Чому ж ви навчились сьогодні на уроці? 1 учень Сьогодні на уроці нас вчителька навчила На прикладах відомих, як гарними нам буть, Щоб ми казки ці знали І завжди пам’ятали, Людьми росли старанними і добрими були. 2 учень Коли ти будеш добрим, Про тебе люди скажуть. Ніколи не забудуть про ввічливість твою. У школі і удома усім давно відомо Що добрих не народжують, а добрими стають. Вчитель. – А зараз я пропоную вам згадати назви прослуханих казок: зберіть половинки осінніх листочків- і відновіть назву( учні витягують із кошика половинки листочків, шукають початок і кінець назви творів , об'єднуються у пари, зачитують і прикріплюють листочки до дошки). Гра «Мікрофон» - Що вас вразило і здивувало у казках В. Сухомлинського. (Відповіді дітей) - Мене здивувало … - Мене зворушило … - Мене вразило … Бібліотекар - Казки - це дитинство людства і його мудрість. Читайте і слухайте казки, легенди, пісні, прислів’я, приказки. Вивчайте казки, переказуйте. Нехай вони ідуть по світу, нехай живуть серед нас і після нас, хай виховують синів і дочок нашої землі, нашого народу, вчать, як треба по правді жити.
Вчитель. - В. О. Сухомлинський склав десять правил для учнів. Давайте зараз їх згадаємо(підготовлені заздалегідь учні читають напам'ять) : Заповіді учня
- вартий пошани сивий волос і старенький тихий голос; - я люблю і шаную матір і батька; - дай, Боже, щоб я виріс, у школі добре вчився, щоб я батькові і неньці добре прислужився.
- я шаную, поважаю вчителя свого; - буду гідним скрізь і всюди, щоб нести вам радість, люди;
Вчитель. - Скажіть, як треба жити на Землі?. Як учив видатний педагог В. Сухомлинський: «Нехай над кожною нашою школою горить зоря любові, запалювати яку, він навчав. Бо ж любов - джерело життя». Діти (разом) Хай на світі живе краса Хай на світі живе любов Хай на всіх голубі небеса Сонце світить нам знов і знов…
Додатки «Золоті вислови» В.Сухомлинського( до творів, які прозвучали на уроці) «Слово – найтонше доторкання до серця, воно може стати і ніжною запашною квіткою, і живою водою, і гострим ножем… Словом можна вбити й оживити, поранити й вилікувати, викликати посмішку і сльози, породити віру в людину й зародити невіру, надихнути на працю і скувати силу душі….» В.Сухомлинський
«Батько й мати дали тобі життя для твого щастя. Не завдавай їм болю, образи, прикрощів, страждань.» В.Сухомлинський
«Не можна сміятися над старістю і старими людьми – про старість треба говорити тільки з повагою .» В.Сухомлинський
«Сторінки роду свого треба знати і свято оберігати.» «Святими для тебе нехай стануть слова : Людина людині – друг.» В.Сухомлинський
«Найголовніше та найскладніше для людини – завжди у всіх обставинах залишатися людиною. Бути завжди людиною.» В.Сухомлинський
«Без будь-кого з нас Батьківщина може обійтися, але будь-хто з нас без Батьківщини – ніщо.» В.Сухомлинський
«Зупинись і поглянь, який гарний світ навколо тебе, яка незрівнянна краса тебе оточує.»
« Ти живеш серед людей. Не забувай, що кожен твій вчинок, кожне твоє бажання відбивається на людях, які тебе оточують. Знай, що є межа між тим, що тобі хочеться, і тим, що можна. Перевіряй свої вчинки… Роби все так, щоб людям, які тебе оточують, було добре.» | |
|
Всього коментарів: 0 | |