Понеділок, 11.12.2017, 20:12
Вітаю Вас, Гість
Головна » Статті » Досвід педагогів

Киїів - столиця України, заснування Київа

Урок з історії України

«Київ – столиця України, заснування Києва»

7 клас

     

Мета:

Сприяти вихованню поваги до історичного минулого своєї Батьківщини, шани до її великих синів.

Поповнити словниковий запас учнів історичною лексикою. Розвивати і закріплювати навики самостійної роботи з історичними джерелами, формувати вміння працювати з додатковою літературою, вчити історично мислити.

Розвивати інтерес до історичного минулого нашого народу, виховувати почуття патріотизму, національну свідомість.

 

Хід уроку

І. Нервово – психологічний настрой

  •  
  •  
  1. Піднята рука – знак вашої готовності відповідати.
  2. Давати чітку відповідь на поставлені запитання.
  3. Не перебивати відповіді суперника.
    •  

Як ви розумієте цей вислів?

«І майбутнє повинно знати, і  минуле пам’ятати»

До якого покоління відносите себе ви?  (до сучасного)

До якого покоління відносяться ваші дідусі, бабусі? (до минулого)

Чи пов'язаний цей вислів з історією?

Чи хотілося б вам ще більше взнати про минуле нашої країни?

  1. Мотивація навчальної діяльності

Повідомлення плану уроку

  1. Нервово-дидактична підготовка

Продовжить речення:

Наша держава називається …

Держаними символами України є ….

Прапор України має … колір.

Побудуйте визначення: що таке гімн.

Гімн – це … (урочиста пісня)

Побудуйте визначення: що таке герб.

Герб – це … .

Яке слово зашифроване в Українському гербі? Чому саме це слово? (Любов.  Україна - вільна і незалежна країна)

  1. Робота над темою уроку.

Думаємо та з’ясовуємо

А тепер давайте з’ясуємо таке:

  • Як називається столиця нашої вільної і незалежної України?
  • Хто з вас знає, що означає слово «столиця»?

(Головне місто країни)

  • Я вам пропоную звернутися до «Тематичного словника школяра» і прочитати там тлумачення слова «столиця»
  • Що нового ви дізнались?
  • Хто з вас здогадався, якою буде тема нашого сьогоднішнього уроку?
  •  

Пропоную познайомитись з легендою  виникнення міста Києва

Робота зі слайдами

Це не єдина версія виникнення нашої столиці, є ще.

Послухаємо розповіді дітей, які самостійно знайшли ще інші легенди про створення міста Києва  …

(розповіді дітей)

  •  

Ви, напевно, знаєте з уроків географії про те, що місто Київ найбільше місто України. Тут є Академія наук України, більше 18 вищих навчальних закладів, 27 музеїв, біля 60 бібліотек, 25 театрів. А ще його називають містом мільйонером.Чому?  (Населення його сягає 3 млн.)

Як записати це число?

А також у Києві багато пам’ятників, храмів, різних архітектурних споруд.

Зверніться до «Тематичного словника школяра» і прочитайте там тлумачення слова «архітектурна споруда»

Познайомимося з кількома –  Софіївським і Андріївським соборами.

Робота зі слайдами

Робота в групах  

 1 група: скласти розповідь про Київ, використовуючи подані слова:  чудове, столиця, старовинне, зелені схили Дніпра, каштани, золоті купола храмів.

2 група: дописати вірш

Ось Київ ….

…. нашої Вітчизни!

Місто – це немов казкове

 Старовинне, …

         Орієнтовний комплекс вправ для зняття втоми очей під час уроків історії

(Вправи виконуються сидячи в зручній позі, хребет прямий, погляд - прямо, відвернувшись від компютера)

1. погляд спрямовувати вліво-вправо, вправо-прямо, вверх-прямо, додолу-прямо без затримки в кожному положенні.

Повторити 5 разів і 5 разів у зворотному напрямі.

2.Закрити очі на рахунок "раз-два", відкрити очі і подивитися на кінчик носа на рахунок "три-чотири".

3.Кругові рухи очей: до 5 кругів вліво і вправо.

4.Спокійно посидіти із закритими очима, розслабившись протягом 5 секунд.

 

  1.  

-От і побували ми заочно у Києві. Чи захотілося вам побувати у цьому місті?

-Що ви хотіли б розповісти своїм батькам про Київ?

Тести для взаємоконтролю

1.Столиця нашої країни:

а) Київ

б) Львів

в) Харків

2.На честь кого було названо Київ:

а) Щека

б) Хорива

в) Кия

3.Скільки людей проживає в м. Києві:

а) 1500 чоловік

б)  3 млн

в) 100 млн

4.Чи можна віднести до архітектурної споруди  Андріївський собор:

а) так

б) ні

5.Річка, яка протікає через Київ:

а) Дунай

б) Дніпро

в) Десна

6. Підведення підсумку уроку, виставлення балів

7. Релаксація

Слайд:

 Прослухаємо пісню Оксани Голуб «Мій Київ»

Категорія: Досвід педагогів | Додав: komlyk (01.03.2015)
Переглядів: 200 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]