Середа, 18.10.2017, 01:28
Вітаю Вас, Гість
Головна » Статті » Досвід педагогів

Географічна гра « Острів скарбів»

Географічна гра « Острів скарбів»
Мета: Закріпити географічні знання учнів; сприяти поглибленню загальнокультурних учнівських компетенцій, поглиблювати інтерес до географії;
сприяти розвитку вмінню застосовувати свої знання у нестандартних ситуаціях;
сприяти вихованню взаємоповаги та взаємодопомоги, колективізму.
Обладнання: глобус, колекція гірських порід, компас, комп’ютер, мультимедійна дошка.
Сценарій гри написано за книгою Стівенсона « Острів скарбів». Заздалегідь клас розділений на дві команди: « Мандрівник» і « Комета». При виконанні правильно завдання, команда робить крок вперед. Тому відстань до «скарбів» розділити фішками.

 

Хід гри


Демонстрація слайдів (1-16) з мультфільму «Острів скарбів». На фоні музики заходять розбійники:
1-розбійник. Ага не чекали, а ми прийшли!
2-й розбійник (звертається до першого). Ти тільки подивись на них, Говоруне! Понабігали! А це ж наша територія!
(Грізно підходить до аудиторії і придивляється до учасників, чіпає кожно¬го по черзі) - Ось, подивися хіба вона (він) знає більше ніж наш Пречудовий, Премогутній, Прехоробрий капітан ?
1- й розбійник. (Звертається до дру¬гого): Ти правий, Зірвиголове! Вони ж навіть не знають що таке географія і що вона вивчає; нам боятися нема чого, адже без цих знань навіть із порту не випливуть.
2-й розбійник. Або ж загубляться десь у тропіках чи у сухій пустелі! Чи, на¬віть, у холодній тундрі!
3-й розбійник. Або ж потраплять у пащу до якогось хижого звіра, чи до хатинки людожера завітають! (грізно сміються)
Капітан. Досить вам цих балачок пус¬тих! Набридло мені з вами, ви ж самі то нічого не знаєте. Наприклад, чи знаєте ви від яких прадавніх слів походить тер¬мін «географія»?
1-й розбійник. Знаємо! Знаємо! Геос -/гроші! Графос - мої! '
2-й розбійник (звертається до першого). Ні! Мої! (починають сперечатися)
3-й розбійник. Отож, а я точно знаю! «Геос» - скарби, а «графос» - багато! (почи¬нають сперечатися між собою)
Капітан. Нічого ви не знаєте! Поки вони сперечаються, я хочу запитати у вас,(звертається до команд) від яких слів походить всім відомий термін «географія»? Отже, дослівно, географія означає земле опис.
1-й розбійник. Капітане, ви ж не зби¬раєтесь віддати їм усі скарби, лише че¬рез те, що вони знають, що позначає цей дурнуватий термін?
1-й, 3-й розбійники. Так! Так!
Капітан. По-перше, слово це не дурну¬вате, і вам вже час це зрозуміти! А по- друге. звичайно, я нічого їм віддавати не буду (розбійники радіють), я почекаю поки вони самі не знайдуть цей скарб, бачу, тут досить тямущі людоньки! (по¬тирає руки і лукаво посміхається, з об¬лич розбійників зникла усмішка).
1-й розбійник. Але ж, Пречудовий, Премогутній, Прехоробрий наш капітан! Невже ви хочете дати їм можли¬вість відібрати наш скарб!?
2-й розбійник. Так! Так! І наші гроші!
3-й розбійник. Та ні. до скарбів ще треба дістатися, а наш капітан, я ду¬маю... (його різко перебиває капітан )
Капітан (до розбійників пошепки). Тсс! Звичайно вони не доберуться до моїх скарбів, ми лишень, заманимо їх до темної хащі, пограбуємо та повбиваємо! (злий сміх)
1-й розбійник. Отже, діточки, ми дамо вам шанс відкопати скарби нашого капітана!
2-й розбійник. Так Хижику, але, пе¬ред цим ви маєте показати, нам свої знання у науці географія!
3-й розбійник. Гей, Зірвиголове, ти ж не віддаси їм мої скарби?
1-й розбійник. Мовчи, Хижику, за¬ради святого лосося! Ні за які гроші не віддам..
Капітан. Перш ніж ми будемо шукати скарб, давайте познайомимося з командами.
(Презентація команд)
Капітан. Отже, ми маємо дві чудові команди. Щоб знайти скарб, вам треба подолати перешкоди. Ці перешкоди вам підготували мої пірати Хижик, Говорун, Зірвиголова. І повірте мені, ці перешкоди досить важкі. І так як вони не хочуть віддавати вам скарб,то вони будуть все робити для того,щоб вас заплутати. Кожна команда за правильну відповідь буде на один крок наближатися до скарбу. Якщо відповідь не правильна,то команда залишається на місці. То ж, уперед, нехай вам щастить!
1-й розбійник. Отже, щодо змагання, ми людоньки, дамо вам карти, за якими ви потрапите до скарбу!
2-й розбійник. Так! Відмітили на ва¬ших картах,де він знаходиться! Але щоб ви не дісталися скарбу, я розірвав карту. Якщо ви її складете,то наблизитесь до нього на один крок.
Друга перешкода на шляху до скарбів — «Словотворча».
1-й розбійник.Де знаходиться скарб,там ростуть дерева. А які це дерева,вам треба відгадати. В їх назвах я переплутав всі літери. Треба їх переставити і лише тоді ви отримаєте назви дерев. І та команда, яка справиться раніше за всіх, матиме більше шансів на отримання скарбу!
2-й розбійник. Ну, географи! Ну мо¬лодці! Бачу справились непогано! Ну що ж, не вдалося мені вас підставити, розумні, однако!
Капітан. А зараз Зірвиголова зачитає опис природної зони і Ви повинні вгадати з опису, про яку природну зону йде мова. То ж слухайте уважно.(розбійники зачитують опис командам )
Надзвичайно сухий і навіть гарячий клімат. Важке повітря та нестача води. Але, якою б мукою не була прогулян¬ка по бідному місцю, все таки природа гарна: каравани верблюдів, де- не-де оазиси. Пекуче сонце та марево. Коротка, але трохи прохолодніша ніч. Якщо важко уявити то згадай, хоча б Африку... Це один з материків який має подібний опис природи..(пустеля) .( Слайд17)
Молодці! Запитання другій команді.
Холодно... холодно..! Це одна з най¬головніших ознак цієї природної зони. Високі гори, прозорі льодови¬ки... Зона нагадує тістечко, засипане цукровою пудрою по якому прогулюються білі ведмеді, красиві полярні вовчики, мор¬жі.. Це дійсно незрівняної краси світ. Рослинності, нажаль, майже немає, але цей недолік покриває височінь снігових гір. Якщо важко уявити - згадай землі Арктики (арктичні пустелі) .( Слайд 18)
Це – безліса зона помірного поясу. Вона має багатий травяний покрив. Серед трав переважають злаки – ковила, типчак, тонконіг. Під пишною рослинністю, яка щорічно відмирає, утворилися родючі грунти – чорноземи і каштанові. Тварини – здебільшого гризуни: ховрах, тушканчик, хом’як. Внаслідок суворої зими більшість гризунів, які живуть у норах, впадають у сплячку. Є також, борсук та лисиця. Багато степових птахів: дрохва, сіра куріпка, жайворонок, степовий орел. Поширена степова гадюка. ( степова зона) .( Слайд19)
Це безліса природна зона, що простягається в субарктичному поясі. Клімат там суворий з тривалою холодною і коротким прохолодним літом. Внаслідок промерзання грунту і гірських порід утворюється багаторічна мерзлота. Через брак тепла дерева не ростуть. Там поширені мохи і лишайники, осоки, брусниця, карликова береза. Рослини низькорослі, стелються по землі, схиляючись від сильних вітрів. Серед тварин поширені північний олень, песець, лемінг, біла куріпка, біла сова. Багато водоплавних птахів: гуси, качки, лебеді, гагари. ( Тундра) .( Слайд20)
Капітан. А зараз до вас відеозапитання.
Символом якої природної зони є ця тварина? .( Слайд21, 22)
Який прилад зображено на слайді?( Слайд23,24)
Які материки?.( Слайд25, 26)
2-розбійник. А зараз конкурс капітанів. Капітани із зав’язаними очима знаходять членів своїх команд.
3-й розбійник.. Я хочу перевірити,чи знаєте ви сторони горизонту. Я дам вам картки,на якій кожна літера відповідає стороні горизонту. Користуючись таким компасом,ви повинні прочитати напис. А якщо не справитесь, заберу я, людоньки, всі ваші грошики до останньої копійочки! Горе буде вам, горе! (Після повернення команд) Треба починати вчити географію, бо навіть я не доривався до скарбу так близько, як вони...
2- розбійник. Мандруючи різними островами,я назбирав багато різних камінців, чи можете ви в них розібратися. Команди називають гірські породи.
Фінал конкурсу (заходу Флінт, за ним пірат, виносять скриню наповнену скарбами, співаючи всім уже знайому пісню.)
Капітан. Ну, людоньки, змушений визнати, ви - молодці. Географи з вас непогані, але щоб отримати мій скарб, ви маєте остаточно довести мені, що ви цього гідні. Спро¬буйте виконати ще одне моє завдання, яке можливо і приведе вас до скарбу. Кожна команда стає у шеренгу за ними слідкуватимуть мої товариші пірати. Я казатиму вам термін, а ви повинні дати мені його ви¬значення, і чим більше визначень ска¬же та чи інша команда, то тим ближче вона до скарбу. Отже, на старт, увага, руш!!!
Терміни: рельєф, материк, озеро, море, острів, півострів,річка,гори, рівнини,океан
(Капітан каже терміни, учас¬ники наближаються до скарбу, і, наре¬шті, команда-переможець добирається до скарбу, капітан кричить, підбігає до скрині, обнімає і кричить: «Не віддам! Не віддам ! Моє золотце!!!) (Слайд27)
1-й розбійник. Заспокойтеся наш пре¬чудовий капітан , назбираємо ще, тим більше, сьогодні подарунки отри¬мають всі: хто гарний настрій, хто нові знання, а хто і скарби...
2-й розбійник. Любий наш капітане ! Відпустіть скриню, нехай вже ці учні отримають що хочуть, адже, як би нам не хотілося, але вони його заробили.
3-й розбійник. Так чи інакше я думаю, нам слід визнати, що географи з них чудові! А тому вони і заслуговують цей скарб. Відпустіть, капітане...
Учитель. А як ви думаєте? Що є най¬ціннішим скарбом у цій скринці? (учні пропонують варіанти). Відкриваємо наші скарби: підручники географії, карти, компас. Це справжній скарб для людини в будь- які часи. (визначення переможців,на¬городження солодкими призами )
Учитель.(Слайд28)

 

 

Чи мало в світі є наук, їх знаєш ти і я.
Але повірте, краще всіх - наука ... (всі) Географія

 


 

Категорія: Досвід педагогів | Додав: rkomlyk707 (03.03.2015)
Переглядів: 515 | Рейтинг: 2.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]